Skip to main content

Privatlivspolitik hos ConnectUs

Hos ConnectUs passer vi godt på de persondata, vi indsamler og behandler. I denne privatlivspolitik kan du læse om hvordan vi behandler dine persondata og hvilke rettigheder du har.

1. Kontaktoplysninger

ConnectUs
Sundsholmen 5
9400 Nørresundby
CVR: 44497204
Telefon: 70 22 54 15
Kontakt: Anja Ahm Nørgaard

2. Behandling af personoplysninger

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de data, der er nødvendige for at opfylde formålet med vores relation til kunder, samarbejdspartnere, leverandører og jobsøgere.

Vi indsamler kun de personoplysninger som vi har modtaget fra dig selv og eventuelt fra offentligt tilgængelige kilder. Vi behandler kun almindelige persondata og behandler således ikke fortrolige eller følsomme oplysninger.

Data opbevares altid i henhold til gældende lovgivning og slettes, når der ikke er behov for/lovkrav om at gemme dem længere.

2.1 Tjenester vi bruger

3. Elektroniske henvendelser

Hvis du henvender dig til os via telefon, e-mail eller direkte meddelelser er det nødvendigt at vi gemmer dine kontaktinformationer med det formål at kunne vende tilbage på din henvendelse. Det kan også være at du anvender kontaktformularen på vores hjemmeside.

Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f – legitime interesse. Det er vores vurdering at det både er i vores og din interesse at vi kan besvare dine henvendelser. Du har ret til at bede os om at slette dine kontaktoplysninger efter du har henvendt dig til os.

Kategorierne af personoplysninger afhænger af hvordan du har henvendt dig til os, men der vil typisk være tale om navn, telefonnummer og e-mail.

Såfremt du henvender dig til os og vi ikke efterfølgende indgår en aftale, så sletter vi dine oplysninger i henhold til vores slettepolitik.

4. Kunder

Når du er kunde hos os eller medarbejder hos en af vores kunder kan det være nødvendigt at vi behandler en række oplysninger om dig, med det formål at levere den aftalte ydelse, opretholde løbende kommunikation og fakturering.

Kategorierne af personoplysninger består af navn, firmanavn, adresser, e-mail, telefonnummer, betalingsoplysninger og yderligere e-mail signaturoplysninger.

Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b hvor behandlingen er nødvendig for opfyldelse af den kontrakt vi har indgået. Vi gemmer dine kontaktoplysninger så længe kundeforholdet består. Personoplysninger til brug for bogføringsloven opbevares indtil 5 år efter udløbet af regnskabsåret, jf. bogføringslovens § 10 og slettes herefter.

5. Leverandører og samarbejdspartnere

Når du er leverandør til os, er det nødvendigt at vi behandler en række oplysninger om dig. Formålet er kommunikation, behandling af køb/ydelser, fakturering samt opfyldelse af gældende lovgivning.

Kategorierne af personoplysninger er navn, adresse, telefonnummer, e-mail og betalingsoplysninger.

Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b hvor behandlingen er nødvendig for opfyldelse af den kontrakt eller aftale vi har indgået eller kommunikation forud for indgåelse af aftale.

Vi gemmer dine kontaktoplysninger så længe leverandørforholdet består. Personoplysninger til brug for bogføringsloven opbevares indtil 5 år efter udløbet af regnskabsåret, jf. bogføringslovens § 10 og slettes herefter.

6. Jobansøgere

Når du sender os en jobansøgning, behandler vi den med det formål at vurdere ansøgningen i forhold til en stilling hos os.

Retsgrundlaget for den behandling sker baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f – legitime interesse. Det er vores vurdering at det er både i vores og din interesse at vi vurderer din ansøgning i forhold til en stilling hos os.

Vi behandler de kategorier af personoplysninger som du selv angiver i din ansøgning, samt generelle CV-informationer som uddannelse, erfaring mv., som naturligt forventes at indgå i et CV.

Uopfordrede ansøgninger inkl. bilag gemmes i max. 6 måneder, hvorefter alt slettes. Dette oplyses, når vi modtager ansøgning.

Ved aktiv rekruttering gennemgås tilsendt materiale af ledelsen og videregives ikke til uvedkommende i/udenfor virksomheden. Ansøgninger inkl. bilag gemmes gennem rekrutteringsfasen og slettes efter processens afslutning. Hvis vi ønsker at gemme materiale længere end 6 måneder, indhentes særskilt samtykke fra kandidaten/kandidaterne.

7. Ajourføring af data

Indsamlede persondata ajourføres ved behov, og vi opfordrer vores kunder, samarbejdspartnere, leverandører, etc. til løbende at informere os om ændringer. Bliver vi selv opmærksomme på ændringer, opdaterer vi data og informerer rette vedkommende om ændringen.

8. Videregivelse af persondata

Vi benytter tredjeparter i forbindelse med behandling/opbevaring af data, bl.a. leverandører af IT-løsninger. Disse behandler udelukkende data på vores vegne og har indgået kontrakt om ikke at benytte dem til egne formål. Når det er relevant, kan data videregives til f.eks. SKAT og forsikringsselskaber.

Videregivelse af persondata til andre formål, finder kun sted, hvor det er absolut nødvendigt og kun efter forudgående indhentelse af samtykke.

9. Sikkerhed

Sikkerhed er vigtigt for os, og vi gør vores bedste for at beskytte de persondata, vi indsamler og behandler. Interne procedurer og politikker skal sikre, at vi opererer med passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, så persondata ikke slettes, offentliggøres, mistes, kommer til uvedkommendes kendskab eller behandles i strid med gældende lovgivning/regler.

Evt. brud på persondatasikkerheden rapporteres hurtigst muligt og håndteres på passende og rettidig vis. Vi overfører persondata til databehandlere i EU eller sikre tredjelande samt virksomheder i lande, der kan beskytte persondata på tilstrækkelig vis. Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere og sikret os, at alle har et lovligt overførselsgrundlag.

10. Dine rettigheder

Nedenfor kan du læse om hvilke rettigheder du har når vi har registreret dine personoplysninger. Hvis du ønsker at gøre brug af en af nedenstående rettigheder, kan du kontakte os på oplysningerne der findes ovenfor under ”1. Kontaktoplysninger”.

Vi håndterer registreredes rettigheder – herunder retten til indsigt, retten til at tilbagetrække samtykke, retten til at få berigtiget og slettet data, retten til at få information om vores indsamling/behandling af data, retten til at få data overført til anden dataansvarlig – i henhold til gældende lovgivning/regler. D.v.s.:

  • Du har ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, hvad de anvendes til, hvor længe de opbevares og hvem der evt. modtager data i Danmark og i udlandet.
  • Du har ret til at få rettet ukorrekte persondata – kontakt os med info.
  • Afgivet samtykke kan tilbagetrækkes. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, de er indhentet til, kan du bede om at få dem slettet.
  • Efter at have modtaget anmodning om at få rettet eller slettet persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt og gennemfører i bekræftende fald ændring/sletning så hurtigt som muligt.
  • Ønsker du dine data flyttet til en anden dataansvarlig/databehandler, kan du benytte dig af dataportabilitet.
  • Du kan gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata ved henvendelse til os.
  • Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.